dinsdag 1 juni 2010

De eerste 2 dagen in Frankrijk


De meeste leden van Team Sogeti waren zondag al aangkomen op Camping Le Chateau in Rochetaillee (gemeente Bourg d'Oissans). Alleen Wim en PP kwamen maandag aan. Zondagavond om 19 uur begon het te regenen en dat heeft de hele nacht geduurd tot en met de volgende ochtend 10.30 uur. Toen werd het droog en trok de lucht open. Daarom was ik 's ochtends met Ben alvast de startnummers gaan ophalen boven op de berg, nu was het er nog niet druk. Toen het zonnetje doorkwam droogde alles langzaam op. De meeste van ons wilde 's middags fietsen, maar ieder had daar andere plannen voor en dat moet kunnen.

Ik (Frank) ging om 13.15 uur fietsen met Coen (ook uit Nuenen), de rest was toen nog niet terug op de camping van de ochtend activiteiten. Wij zijn vanaf de camping de Col d'Ornon gaan beklimmen. Een mooie goed lopende klim die niet al te steil is. .En een bijzonder mooie omgeving, echt genieten! In die klim werden we nog opgehouden door een schaapsherder die zijn kudde schapen aan het lossen was uit een grote vrachtauto met oplegger om ze de alpenwei in te sturen voor de zomer. Dat waren zeker 300 schapen!Zie de foto Dat heeft ons 10 minuten stilstaan opgeleverd, maar natuurlijk een hoop hilariteit en een onvergetelijke ervaring.

Boven aangekomen zijn we Col weer aan dezelfde kant afgedaald, omdat dat de kortste weg was naar de Alpe d'Huez. In de afdaling kwamen we Ben en Daniel nog tegen die omhoog gingen.

Daarna hebben we de Alpe d'Huez beklommen (ik voor de eerste keer) om te kijken hoe dat ging en wat we donderdag verwachten kunnen. We waren in 1 uur 16 minuten boven (vanaf het bruggetje voor de kenners, tot net voor het tunneltje). Die tijd viel niet tegen, maar de berg is toch zwaarder dan ik verwacht had. Dat wordt nog een zware dag donderdag 3 juni als we meerder keren naar boven willen. Ik stel me in op 6 beklimmingen, maar we zullen zien hoever we komen. Alles wat je meer dan 1 keer naar boven rijdt is al een prestatie van formaat weet ik nu.
's Avonds een pastabuffet gedaan bij de broer van Daniel (maarten) die een hotel heeft (Auberge la Douche Montagne) in Allemont.

Vandaag (dinsdag) zijn we weer eerst met de auto naar boven gegaan (Wim, PP, Marion en ik) om voor PP been- en armstukken te kopen. Die heb je wel nodig in de afdalingen, want de wind maakt het koud en je wilt je spieren warm houden. Op de weg terug naar beneden mooie foto's gemaakt (helaas heb ik die nog niet geupload).
Daarna even onderhoud gepleegd aan mijn fiets en die van PP, om daarna even een uurtje de beentjes los te fietsen in het dal.
Vanavond hebben we bij de organisatie deelgenomen aan een buffet (Paella) en zijn daarna weer lekker terug gegaan naar de camping.

Morgen (woensdag) zullen de meeste niet meer fietsen, althans ik niet. Nog wat boodschapjes doen, fiets inspecteren, spullen klaarleggen voor donderdag (vooral heel veel voeding en drinken), als lunch pannenkoeken van Ciska, om 16 uur de groepsfoto met alle 2700 deelnemers (!!!) en daarna als diner de spaghetti van Marion. Tussendoor veel rusten en proberen 's avonds op tijd naar bed te gaan (en toch de slaap te pakken), want we moeten vroeg op. De plannen zijn dat Marion om 3.00 uur de berg oprijdt met de auto van PP en die op een mooi plekje zet net achter de finish (om als bevoorrading te dienen). Daar slaapt ze dan nog even door in de auto. Wij willen om 5.15 uur op de camping wegfietsen, zodat we om 5.40 uur aan de voet van de Alp zijn en zo direct door kunnen fietsen, zonder de drukte van de massastart om 5.10 uur en met een warmingup. De avond ervoor (morgen dus) zetten we 1 auto vlak bij de start neer. Die moet dienen als depot voor het achterlaten van de warme kleding die je nodig hebt in de eerste afdaling. Tevens zal Annelies van daaruit de krentebollen verstrekken.

Het komt dus dichtbij nu, spannend!


Even voor de duidelijkheid, niet alleen wij slapen in een stacaravan, maar sommige van onze fietsen ook (Zie foto). De mijne heeft de eerste nacht in de keuken gestaan, maar maandagnacht in mijn slaapkamer :-). Hij moet ook zijn rust hebben want donderdag moet ook mijn Trek 2000 flink aan de bak!

Groeten, namens Team Sogeti, Frank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten